Dag 9: Steamy Sunday - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu Dag 9: Steamy Sunday - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu

Dag 9: Steamy Sunday

Blijf op de hoogte en volg goulash

05 Augustus 2012 | Hongarije, Nyíregyháza

Vandaag was een rustige dag. Voor de verandering konden we vanochtend tot 8 uur blijven liggen. Daarna woonden we weer de Hongaarse dienst bij, de dienst ging over Gideon maar dat weten we alleen omdat Bobo aan het begin van de dienst de schriftlezing had nagevraagd. Van de boodschap was weer weinig te volgen. Ook de liederen waren dit keer onbekend , hoewel Marelin ‘’Jezus is de goede herder ” meende te herkennen.
Na het middag eten vertrokken we naar een dicht bijzijnde rivier om daar verkoeling te zoeken. Dat was zeer gezellig en heerlijk om even af te koelen. Op een paar stalkende Hongaren na hebben we een geweldige middag gehad.
Op het menu van vanavond stond pizza en daar waren wij zeer blij mee. De pizza smaakten prima en ook het toetje watermeloen maakte ons zeer blij. De kokkinnen hadden vanavond extra hun best gedaan om het eten goed te laten smaken.
Wist u dat:
- Het nummer ‘Call me maybe’ van Carly Rea Jepsen door de dagen heen is uitgegroeid tot het lijflied van ongeveer de helft van de groep?
- Gerben door de tijd heen Johan steeds aardiger is gaan vinden (dit zal vast en zeker te maken hebben met het feit dat het gesnurk minder werd)?
- Daniël de meeste opvoeding heeft nodig gehad? (Leo en Tonny: er is dus nog werk aan de winkel ;) )?
- Jeftha is gebeten door een bewoner?
- Daniël als enige vriendschap heeft gesloten met dezelfde bewoner?
- Martine uit haar bed is gevallen en daarmee Elise hardhandig wakker maakte?
- Gerben als Nederlandse drugdealer wordt aangezien door de gemiddelde Hongaar?
- Jafeth en Gerlinde op elk verslag hebben gereageerd? Wij zijn ze daar heel dankbaar voor.
- Bobo en Yoël zeer goed karate kunnen oefenen met elkaar?
- Johan en Daniël als persoonlijke bodyguards zijn ingehuurd door Martine?

• 05 Augustus 2012 - 21:56

Jafeth En Gerlinde:

En wisten jullie dat:
    - we enorm hebben genoten van jullie verhalen en foto's
    - we trost zijn op wat jullie hebben gedaan voor de bewoners van Magdaléneum
    - we er naar uit zien om jullie weer in Wageningen te zien
    - dit dan echt onze laatste reactie hier op de site is

Tot dinsdag!!!

Groetjes van Jafeth en Gerlinde.

• 05 Augustus 2012 - 22:25

Fam. Dijkstra:

Hallo Goulash expressers,

Jammer dat dit het laatste verslag is van jullie verblijf daar. Het is een soort verslaving geworden om iedere avond te kijken of er bericht is van jullie met al jullie werkervaringen en alle lol die jullie hebben met elkaar - op schrift of in beeld.
    Bedankt voor jullie gedeelde ervaringen via internet!
    We wensen jullie nog een goede laatste (werk)dag daar, en sterkte met de extreem hoge temperaturen morgen (volgens weer.nl: 38 graden).
    En bovenal wensen en bidden we jullie een goede reis toe, terug naar Wageningen.
    We wachten op jullie terugkomst vol enthousiaste verhalen (nog meer dan wat we lazen) en foto's !

Groeten, familie Dijkstra

• 05 Augustus 2012 - 22:59

Schaikjes:

Geweldig, wat een werk hebben jullie verzet! Super goed gedaan!! En dat allemaal met zulke hoge temperaturen! We hebben genoten van jullie verslagen en foto's, bedankt daarvoor! Wij wensen jullie een heel goede en voorspoedige reis naar Wageningen!
    Groetjes,
    Marcel, Jantine, David en Keletso

• 05 Augustus 2012 - 23:55

Gerda:

Heej Gerben is dat nu wat je telkens bedoelde met bijbeunen, ik dacht als hovenier, maar je hebt een lucratievere manier gevonden om je spaarpot aan te vullen hoor ik. Doe maar voorzichtig want de hongaren gaan anders met criminelen om als wij hier :)

Fijne dagen nog.

Groeten Gerda

• 06 Augustus 2012 - 12:17

Sarah En Asaf:

hallo
    het eind komt nu in zicht, ik hoop dat jullie deze lange week niet zo snel vergeten en ik hoop dat jullie veel lol hebben gehad. en over dat karaten, thuis mogen papa en yoel een demonstratie doen. we wensen jullie een fijne en veilige terugreis en jullie mogen weten dat god met jullie is.
    heel veel liefs sarah en asaf

(p.s. we wiilen ook jeftha en ester felicitaties wensen;)