Dag 1: De reis, hitte en de eerste indruk - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu Dag 1: De reis, hitte en de eerste indruk - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu

Dag 1: De reis, hitte en de eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg goulash

28 Juli 2012 | Hongarije, Nyíregyháza

Op vrijdagavond 27 Juli 18:00 uur was het dan eindelijk zover. Na ruim anderhalf jaar van voorbereidingen stapten de leden van de Goulash-express in de bus om naar Hongarije te vertrekken. Vanaf het begin liep de reis voorspoedig en we kwamen een paar uur eerder dan verwacht om 13:00 uur al aan op de plaats van bestemming, het eerste wat opviel was de hoge temperatuur die ligt hier rond de 35 graden. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door Jack en stond de soep al klaar, na de maaltijd kregen we een rondleiding door het tehuis. De situatie hier is op alle fronten anders dan wat wij in Nederland gewend zijn en maakt op de gehele groep diepe indruk. Door het lage budget zijn er geen middelen voor het tehuis om die situatie te verbeteren. Vanaf maandag zullen we beginnen met klussen en hopen we de situatie van de bewoners te verbeteren. Morgen meer.

• 28 Juli 2012 - 21:09

Sander Schot:

Bedankt voor jullie update. Rust lekker uit en laat de indrukken maar komen! Een gezegende zondag gewenst. Groet, Sander

• 28 Juli 2012 - 21:09

Sander Schot:

• 28 Juli 2012 - 21:12

Schaikjes:

Dag allemaal,
    Fijn te lezen dat de reis zo voorspoedig is gegaan! Met zulke goede chauffeurs hadden we ook niet anders verwacht ;-). Rust goed uit en een goede zondag gewenst! Heel veel succes met alles!
    Hartelijke groetjes,
    Marcel, Jantine, David en Keletso
    PS Geweldig dat we jullie kunnen volgen

• 28 Juli 2012 - 22:52

Jafeth En Gerlinde:

Fijn om te lezen dat de reis zo voorspoedig is verlopen. Morgen lekker uitrusten en er maandag met frisse krachten er weer tegenaan. We zijn benieuwd naar jullie volgende reisverslag!

Groetjes van Jafeth en Gerlinde.

• 29 Juli 2012 - 09:00

Ds.Versluis:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Heb een goede tijd met elkaar! We denken aan jullie ook in de voorbeden vanmorgen in de kerk.

• 29 Juli 2012 - 16:54

Henrieke En Marit:

Hallo allemaal,

fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    We wensen jullie heel veel succes als jullie morgen echt aan de bak gaan.
    we hopen ook dat jullie met elkaar een hele gezellige tijd hebben.

Groetjes,
    Henrieke en Marit.

• 29 Juli 2012 - 20:40

Gerda:

hallo allemaal,

fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en vandaag hopelijk een beetje konden bijkomen en genieten van de zon.
    Heel veel succes als morgen het harde werken gaat starten. Vergeet er vooral niet van te genieten.

Groeten Gerda