Dag 2: Bijkomdagje - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu Dag 2: Bijkomdagje - Reisverslag uit Nyíregyháza, Hongarije van goulash express - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bijkomdagje

Blijf op de hoogte en volg goulash

29 Juli 2012 | Hongarije, Nyíregyháza

Na een vermoeiende reis was het fijn om een dagje bij te kunnen komen. Vanmorgen was er in het tehuis een kerkdienst in het Hongaars. De boodschap was dus niet te volgen maar we herkenden wel de melodieën van onder anderen een “rivier vol van vrede” en “King of Kings”. Leuk om te zien waren de zeer enthousiaste bewoners die zichtbaar genoten van de dienst en actief meededen. Veel van hen vonden de nieuwe ongebruikelijke bezoekers behoorlijk interessant. Er is heel wat afgeknuffeld. We voelen ons hier heel hartelijk ontvangen door de bewoners en het personeel. In de middag hebben we rustig aan gedaan en zoveel mogelijk de verkoeling opgezocht. De temperatuur is weer net als gisteren ver boven de 30 graden.
Een vast onderdeel van elke avond is de sluiting. Elke avond neemt iemand anders die voor zijn rekening. Vandaag was het de beurt aan Martine die het thema “vertel het door” had gekozen. We begonnen met een paar inleidende vragen als : “op welke manier geef jij het woord van God door?” en “wat is jou favoriete christelijke lied”. Sommige vragen gingen diep, persoonlijke verhalen kwamen hierdoor boven. Hierna werd de geschiedenis van de 10e plaag gelezen. De boodschap die wij als groep hieruit hebben gehaald is dat je altijd op God kan blijven vertrouwen en ook al snap je zijn wegen niet toch is het soms verstandig om zonder vragen te volgen.
Morgen beginnen we met klussen we zullen onder andere twee kamers van de bewoners renoveren en een overkapping maken zodat de bewoners vaker lekker buiten kunnen zitten. Morgenavond zullen we onze eerste kluservaringen met jullie delen.
m.v.g. de goulash-express

• 29 Juli 2012 - 22:23

Gerben :

Leuk om jullie reistverslagen te lezen!
    Veel succes & plezier met het klussen morgen!
    Nog een gezegende reis.

gurb

• 29 Juli 2012 - 22:42

Familie Dijkstra:

Dank voor jullie enthousiaste verhalen en de foto's. We hebben via mond- op mondreclame al diverse belangstellende gemeenteleden en familieleden verteld over jullie ervaringen. We zijn erg benieuwd naar de komende verslagen en foto's en ervaringen. We houden jullie (website) in de gaten! Succes met & geniet van het klussen en het verblijf daar.

• 30 Juli 2012 - 09:15

Sander:

Hi allemaal, een kort vraagje van mij: hoe communiceren jullie met de bewoonsters en het personeel? In het engels, met handen en voeten of in het Hongaars?

• 30 Juli 2012 - 12:20

29 Juli 2012:

Wat een mooi werk gaan jullie daar doen! En de hartelijkheid die jullie ontvangen van deze mensen die zoveel minder dan wij hebben. Heel veel succes en sterkte met alles wat jullie meemaken en gaan doen. Wij volgen jullie verslagen met veel belangstelling. Een dikke kus voor Benjamins grote nicht!

• 30 Juli 2012 - 15:42

Gerda:

haha ik zie dat de maaltijden nog hetzelfde zijn.

Veel succes met alles.

• 30 Juli 2012 - 18:35

Goulash - Express:

Sander:
    wij communiceren met de bewoonsters vooral met handen en voeten en door heel veel knuffels uit te delen

Daniël

• 30 Juli 2012 - 19:28

Een Groet Van Daan Blonk:

Hallo ome Gerben,
    Ik mis je,
    ik wil heel graag nog een keer met je op de trekker rijden,
    maar ik vind het goed dat u voor die gehandicapte mensen aan het klussen bent!
    Kus van Daan

• 30 Juli 2012 - 19:31

Groet Van De Familie Blonk:

Beste mensen,

Wat een zegen om van jullie deze berichten te krijgen. Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en dat er een hartelijk welkom was. We hoorden zojuist dat jullie de eerste klusdag erop hebben zitten. Rust lekker uit en geniet ook van het samen zijn.
    We wensen jullie Gods nabijheid toe,

Hartelijke groeten,
    Hans, Martine, Hinke, Daan en Mark